קליניקה בעיצוב ואפיון חוויית משתמש למיזמים
הקורס יתקיים במתכונת עבודה של חברת יעוץ, בה מאפיינים צעירים עובדים על פרויקטים אמיתיים ומקבלים ליווי וחניכה מאנשי מקצוע ותיקים ומנוסים.
העבודה תהיה על מיזמים של סטודנטים, במסגרת תוכניות היזמות של האוניברסיטה. הסטודנטים עובדים על פרויקטים אמיתיים,
שמתמודדים עם בעיות אמיתיות ומיועדים להיות מיושמים בשיתוף פעולה עם לקוח אמיתי. צוות הקורס יעזור לסטודנטים ללמוד ולהבין את הבעיה, לאפיין את צרכי המשתמשים,
להגדיר ולאפיין את החלק האינטראקטיבי של הפתרון המוצרי.
המשתתפים יתנסו במודל העבודה המקובל בעולם העבודה הנוכחי ובסוף הקורס יהיה ברשותם תוכן אמיתי ורלוונטי לתיק העבודות שלהם.
קורס המקנה הבנה מעמיקה בתחומי איפיון ועיצוב חווית משתמש באמצעות הכשרה מעשית והתנסות בעבודת האיפיון באמצעות מתן ייעוץ בתחום למיזמים פעילים.
המשתתפים יקבלו כלים באבחון תפיסת ההפעלה של מוצרים מורכבים ופיתוח ממשקי משתמש.
קהל היעד ותנאי קבלה:
דרישות קדם:
- קורסים רלוונטיים בתחום של איפיון ועיצוב חוויית משתמש.
- יתרון: ניסיון מעשי בתחום.
- לפחות בוגר/ת תואר ראשון ממוסד מוכר
- קבלה לקורס מותנית בהגשת קורות חיים ובראיון מקדים עם המרצה.
קהל יעד:
- מאפייני חוויית משתמש בתחילת דרכם המקצועית
- מנהלי מוצר שעוסקים בחוויית משתמש ביומיום שלהם
היקף הקורס: 44 שעות אקדמאיות
משך הקורס כ- 2.5 חודשים
בין הנושאים הנלמדים בקורס:
- מחקר משתמשים מעשי
- כתיבת מסמך מוצר
- אפיון מסכים
- בניית מדגים
ממונה אקדמי:פרופ' עפר ארזי.
מרצה מוביל בקורס:
שי בן-ברק – מרצה בתכנית לתואר שני ב-HCI באוניברסיטת חיפה. יועץ ומאפיין חוויית משתמש בכיר, עם ניסיון של למעלה משני עשורים באיפיון מערכות מורכבות ומוצרים משמעותיים. הרקע האקדמי שלו הוא בהנדסה ובמדעים קוגניטיביים ויש לו תואר שני (M.Sc.) מהטכניון. כיום שי מנהל בוטיק איכות לאיפיון מוצר וחוויית משתמש, הוא משמש כעד מומחה, וחונך בתכניות לסטרטאפים (בין היתר בתכנית ההאצה של גוגל לסטרטאפים – Google for Startups).
למסיימים תוענק תעודת סיום יוקרתית מטעם אוניברסיטת חיפה.
צפי פתיחה: מחזור הבא ייפתח בשנת הלימודים תשפ"ה
קמפוס הנמל
ימי רביעי, שעות 16:00-20:00
*פתיחת הקורס מותנית במינימום משתתפים.