יזמות עסקית

מטרת התכנית:

  • הכשרת יזמים, עובדים בכירים ומנהלים של ארגונים עסקיים ומיזמים חדשים.
  • הקניית תפיסה אינטגרטיבית ליזם ומתן כלים להקים ולנהל את המיזמים על סוגיהם השונים משלב הרעיון ועד לצמיחה.
  • מתן כלים להבנה מעמיקה של הסביבה הכלכלית, המשפטית והרגולטורית בה פועל המיזם.
  • הרכשת מיומנויות בפיתוח עסק מול מתחרים רבי עוצמה ברמה הבינלאומית 
למי מיועדת התכנית
  • יזמים, בעלי רעיונות
  • בעלי עניין, מנהלים, מנהלי מחקר ופיתוח, מנהלי שיווק ומהנדסים.
  • בעלי עניין במגזר העסקי הרוצים להרחיב ו/או לבצע שינויים בקווי עסקיהם הנוכחיים ו/או להחליט על כיוונים חדשים.
משך הקורס

הקורס בהיקף של 64 שעות אקדמיות ויארך כארבעה חודשים.

המפגשים ייערכו פעם בשבוע בין השעות 17:00-20:15.

*נתון לשינויים

  • ייתכנו שינויים בימי לימוד, ובמועד פתיחה.
  • פתיחת כל תוכנית מותנית במספר נרשמים.
תכנית לימודים

חדשנות וייחודיות התכנית:

  • הכוונה להצלחה המבוססת על ניתוח הצלחתם של מאות יזמים ומשקיעים בארץ ובארה"ב.
  • מודלים עסקיים חדשניים כגון: Freemium
  • כלים עיוניים ומעשיים כאחד בעזרתם תוכלו לבנות חברה יזמית מוכוונת צמיחה לחברה בינלאומית גדולה.
  • כלים בעזרתם תוכלו להפיח רוח יזמית בחברה גדולה.
  • הקניית מיומנויות ניהול בסביבה תחרותית בינלאומית.
  • למשתתפים יתאפשר לבנות באופן מעשי תכנית עסקית למיזם שלהם, אותה יציגו במהלך הקורס תוך קבלת משובים מהפאנל המקצועי ומקבוצת הלימוד. התוכנית תתייחס לתוצרים, לפיתוח עסקי על פי אבני-דרך, לשוק, ללקוחות, ולמתחרים ותכלול תחזית מכירות, הוצאות צפויות ורווחיות צפויה וכן תוכנית ההשקעה הנדרשת למול אבני הדרך.
  • במהלך הקורס יתרגלו הסטודנטים הצגת מצגות Pitch כהכנה לקראת הצגת הפרויקט– ערך גבוה לכלל המשתתפים.
  • ביקור בחברה מצליחה שעשתה EXIT מוצלח , כולל הזדמנות ללמוד מיזמים בשטח.
  • יילמדו נושאים לא רק מנקודת המבט של היזמים אלא גם המשקיעים [תובנות ממחקר שכלל יותר מ-150 מנכ"לים]. 

נושאי לימוד עיקריים:

  • יזמות עסקית – היזם , הבנת הצורך, בידול ומיצוב החברה והמוצר
  • יזמות חברתית ומלכ"רים בארץ ובעולם
  • מודלים עסקיים מתקדמים ומודלי Freemium
  • היחיד, השותפות והחברה בראי היזמות העסקית.
  • חוק החברות, הכרת מסמכי החברה וניתוח הזיקות בין האורגנים השונים בחברה
  • הסכמי מייסדים/ השקעה, גיוסי הון: הלוואות, הון מניות, אג"ח
  • SWOT, ניתוח סיכונים והצבת תוכניות פעולה
  • בניית תכנית עסקית
  • בניית תכנית שיווקית כולל חקר שוק, צינורות שיווק, יזמות גלובלית
  • תהליכי גיוס הון (Fundraising) ,הערכת שווי חברה
  • הצגה למשקיעים כולל הInvestor Pitch.
  • עריכת דוחות כספיים וניתוחם (כולל תזרים מזומנים)
  • גיוסי הון מהציבור (IPO )
  • פיתוח המוצר: ההיבט ההנדסי, חלופות תכן, איסוף והבנת דרישות לקוח והמרתן למפרטים.
  • קניין רוחני ,פטנטים, סימן רשום/ מותג והשלכתם על שווי העסק
  • ניתוחי CASE STUDY
תעודה

לעומדים בדרישות התכנית לרבות השתתפות פעילה במפגשים, והגשת עבודה מסכמת, תוענק תעודת סיום מטעם אוניברסיטת חיפה, לימודי המשך ולימודי חוץ.

מועדי פתיחת קורסים

יום לימודים:

בין השעות:

צפי פתיחה:

סגירת תפריט